Fototriss 151 – Pink

This week’s Fototriss challenge is themed in accordance with the Pink Ribbon campaign for breast cancer research, and there is a Fototriss fundraising campaign associated with the challenge this week (Swedish only). Anyone touched by cancer – directly or indirectly – will agree that research into its cure is a cause worth supporting!

Anyhow, the week’s theme is pink, and somehow it should have been easy, but wasn’t… There’s a lot of emotions involved when you get onto topics like this, and that always complicates things. Sometimes, though, simplicity is the most eloquent.

22 responses to “Fototriss 151 – Pink

  1. Fint fotat av dig. Fastnar mest för den första bilden för att blomman står ut så vackert mot en mjuk bakgrund.

    • Tiny? Om du klickar på dem ska du få upp förstoringar… Att de går nära är mest för att fokusera på … rosa-heten… 😉 Tack för kommentar – och ha en fortsatt skön helg själv!

    • Tack! Ja, helbilden verkar tilltala de flesta mest, men själv gillar jag nog också den sista bäst!… Vilket vackert sätt du har att beskriva den! 🙂

  2. Halloj. Fint rosa.

    Och du.. Visst är det så att våra katter
    är väldigt lika..;-)
    Sorry, har varit lite mkt så jag missade
    att skriva tillbaka.. *SKÄMS*

    • Haha – absolut ingen fara; jag ville bara se så att det inte hade kommit på villovägar! 🙂

  3. Majoriteten gillar sista bilden, men jag kan ju inte vara så som “alla andra”… Så jag föredrar första bilden, jag gillar att man anar lite av omgivningen, det ger min fantasi, som jag har gott om, lite att “jobba med”…
    Snyggt fotat!

  4. Pingback: Not really my thing… really… | A photo blog

Leave a Reply

