Fototriss 178 – Together

This week’s Fototriss is “Together” in honour of the Swedish Cancer Foundation’s drive to beat cancer.

In an unrelated context, I did a session with my favourite photo model today, but thought that these might fit the theme…



And since I work for a charity organisation myself, I would also like to point out that yes, a regular monthly contribution – however small – is a lot more effective than larger one-off payments, as it requires so much less administration and allows for more long-term planning. So, whatever your chosen cause, remember that you can, really, make a difference!

More company at

35 responses to “Fototriss 178 – Together

    • Tack! Och strålande! Om jag nu bara kunde övertyga er om att utöka er generositet till att omfatta ännu en fond… 😉
      Skämt åsido, det är verkligen upp till var och en. Men det kan ju som sagt vara bra att veta att den överlägset bästa donationsformen oavsett belopp är utan tvekan månadsgåvor via ex. autogiro!

  1. Man får ljuva minnen av sina egna barns små händer… nu är de stora och man hoppas att en dag få hålla ett litet barnbarn i handen! Fint!

  2. We try it again – this is really lovely and follows the theme perfectly – after all they are together.
    Brilliant triplet.

  3. Ja renare och vackrare kan man nog inte illustrera temat. Underbara bilder.
    Sen har jag en särskild kärlek till händer (även om jag aldrig försökt mig på att fota dem) de är uttrycksfulla och det har du tagit fram här.

    • Tack!

      Och titta lite högre upp, längst ner i högerspalten, så ser du var jag jobbar… 😉

    • Haha – sorry, det närmsta jag har kommit lchf är att min faster följde dieten under en tid – och tyckte den var bra så vitt jag vet… och annars ser jag helst att vi håller oss till foto här, eftersom detta är min privata blogg! 😉

Leave a Reply

