Fototriss 191 – Black and white

Well, it’s autumn, and while that sometimes means explosions of colour just asking to be caught by camera, today’s theme of black and white suited me just fine…


More grays at

36 responses to “Fototriss 191 – Black and white

  1. Tack! Mossa pÄ ett trÀd kan bli riktigt roligt med lite redigering =P Gillar verkligen din bild pÄ eklövet =)

  2. HĂ€rliga bilder som passar jĂ€ttebra i svartvitt. Första bilden blir min favorit hos dej. TĂ€nker pĂ„ sĂ„ngen “vintersaga” nĂ€r jag ser bilden. “Det Ă€r dĂ„ det stora vemodet rullar in…..”

    Hoppas du fÄr en skön söndag!

  3. BÀst gillar jag första bilden som till största delen bestÄr av maffiga moln och sÄ nÄgra trÀd i bildens nederkant. Mycket tilltalande komposition!

  4. Första bilden blev min favorit, molnen blev sÄ mÀktiga eftersom du tÀckte nÀstan hela bildytan med dom. Marken och trÀden spelar ju ocksÄ en stor roll i bilden som jÀmförelse.

  5. En hÀrlig triss du delar med dig av, jag gillar bilden pÄ lövet dÀr du fÄtt in ljuset sÄ det blir en siluettbild.

  6. Nej, jag blir inte ledsen för att du inte gillar min redigering. Det Ă€r upp till var och en att gilla den och du fĂ„r gĂ€rna sĂ€ga det till mig ocksĂ„! Att jag gjort sĂ„ (tagit pĂ„ det filtret som du inte gillar) beror pĂ„ att jag ville göra nĂ„got annorlunda med denna redigering och jag tycker vanligtvis grĂ„skaliga bilder Ă€r trĂ„kiga sĂ„ det var för min egen glĂ€djes skull! Tyckte det var kul, bĂ„de att göra och se pĂ„, och jag Ă€r nöjd. Jag har bilderna pĂ„ min hemsida (eller rĂ€ttare sagt ska ha ;O) ) i vanligt skick (utan filter) sĂ„ det rĂ€cker…denna gĂ„ng ville jag leka! :O)

    Ha en fin vecka! :O)

    • Att leka Ă€r bra! Och huvudsaken Ă€r ju att man sjĂ€lv Ă€r nöjd! 🙂

  7. Landskapsbilden Àr precis sÄ jag kÀnner mig nu (Àven om jag Àlskar hösten). Fint!

  8. Vad mycket mer man fĂ„r se om man klickar sig in i dina bilder. Katten Ă€r ju underbar, sitter den och spanar ut över Ă„kern 😉

    • Tack Åke! Ja, bilder pĂ„ nĂ€tet Ă€r ju ofta optimerade för full “klick-“storlek, men det Ă€r ju inte alltid man kan/vill/hinner klicka sig in pĂ„ alla man ser… det gör inte jag heller. Det gör mig glad att du vill göra det med mina bilder, och Ă€nnu gladare att du tycker det Ă€r vĂ€rt det! 🙂

  9. Sv: Nu förstod jag den konstiga svenskan. Den Àr ju översatt!

    Jag tog bilden i fĂ€rg först och “översatte” den till svart/vitt. Jag blev faktiskt rĂ€tt nöjd sjĂ€lv.

    Gilla

Leave a Reply

