Kaga church

I was out on Saturday taking landscape pictures, and a prominent feature of that landscape is Kaga church with the characteristic broken line of its tower roof.

I was there with a rather particular kind of picture in mind, but these are not those, and so I ended up with a couple of different variations for these instead.




3 responses to “Kaga church

  1. Charmiagt torn, men vad jag förstår är det trasigt? Synd isåfall att det bara ska få vittra sönder. Läker det in kommer den fina kyrkan snart att ta skada…

    • Nej! Sorry, det är inte trasigt men jag tror att man säger att tornet har ett brutet tak – alltså en vinkel i linjen på taket. Jag vet inte om det finns en specifik term för det på engelska, så jag skrev bara ‘broken’ 🙂

      Vad jag vet mår medeltidskyrkan alldeles utmärkt trots sin ålder, och är en av traktens mest populära bröllopskyrkor! (kyrkans egen sida)

Leave a Reply

