Fototriss 197 – Movement

This could have been so easy. Which, of course, makes it all that much harder. It’s too easy to become complacent and accept half-measures… and then what’s the point?

These were shot in really bad light, and my personal twist to the challenge was the goal of hitting the right exposure times to get sharp pictures with motion blur in select parts only, without getting too much noise from high ISO or under-exposure. It was occasioned by the release of a new horse into our small herd, and so it was a time-limited opportunity.

Reliable creatures, though; there are definitely times when you can rely on them to show off! 😉
Then what you do with it, photo-wise, is up to you…



More movement at

24 responses to “Fototriss 197 – Movement

  1. Fina djur till vackra bilder. Jag förstĂ„r hur du menar i dina slutartider… gĂ€ller att ha tĂ„lamod. Man fĂ„r nĂ€stan ha med sig en pc för att se direkt. Första och sista bilden Ă€r hur underbara som helst 🙂 Bra jobbat!

    • Tack Åke 🙂 Ja, det finns ju vissa “hĂ„lltider”, men det gĂ„r ju ut över blĂ€ndare och ISO, sĂ„ ibland fĂ„r man kompromissa…

  2. Sista bilden Àr min favorit, du har fÄngat det dÀr som Àr typiskt med hÀstar, en sÀtter fart i hagen och dom andra hÀnger pÄ, men dom andra tvÄ hÀstbilderna Àr fina dom ocksÄ.

  3. SĂ„ vackra, nĂ€r man tar upp fotona i stort format ser man verkligen hur lĂ€ckra de Ă€r. Jag njuter…

  4. Jag vill bara lĂ€gga till… jag studerar dina bilder pĂ„ en “riktig höupplöst” skĂ€rm och jag sĂ€ger bara WOW om din första bild, den Ă€r helt magisk. HĂ€stens kontur kontra bakgrunden 🙂 Helt underbar dĂ„ man klickar upp den och fĂ„r se helheten. Underbar skĂ€rpa 😉

    • Tack Åke! 😀 Hm, dĂ„ misstĂ€nker jag att du har bĂ€ttre skĂ€rm Ă€n jag… men tydligen gĂ„r det att hitta rĂ€tt Ă€ndĂ„! 🙂

Leave a Reply

