Fototriss 205 – Close to my heart

I’ve been a rare visitor in the blogosphere for a while, because other things have taken up too much of my time.

This week’s Fototrisss theme, however, asks us to show something close to our hearts, and having just been a little brutally brought face to face with the possibility of losing him a lot earier than I had thought, I have to admit that in some senses there is no one closer to my heart than this little guy…

_MG_30221

_MG_30225

_MG_30252

Helena is once more hosting a competition with this Fototriss challenge and there’s a new sponsor this time; travel agents Ving. Looking at their offered destinations, I realise that I never did get to go to Ireland, although I’ve planned to since I was a child… 🙂

For more matters close to people’s hearts, visit

11 responses to “Fototriss 205 – Close to my heart

  1. HÀrliga bilder och fin katt. PÄminner om min fina Elvis som tyvÀrr inte lever lÀngre.

    Nedersta bilden Àr sÄ himla fin.

  2. Vackert att du lyckats fÄnga alla dom bruna nyanserna i pÀlsen.
    TÀnkte pÄ din kommentar, försökte svara sÄ gott det gick, vÀldigt subjektivt naturligtvis.
    Men om du har svÄrt att vÀlja och lite tid över kan du göra sÄ hÀr.:
    GÄ in pÄ det hÀr inlÀgget
    http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2011/12/03/kajsalisa-i-london-slutet/
    DÀr ligger lÀnkarna till min stora Londonserie, du kan Àven skriva London i min sökruta under headern, sÄ fÄr du upp den. Serien Àr pÄ nio avsnitt med mycket text och jag har försökt undvika dom vÀrsta turistfÀllorna.
    Sen kan du söka pÄ Dublin, sÄ fÄr du upp hela Dublinserien, har ingen sammanfattning med lÀnkar pÄ den.
    MÄste passa pÄ att varna dig för en sak som jag inte visste. Det jag berÀttar om i del tre i Dublinserien kanske man skall undvika.
    Fick senare reda pÄ att dom varnar turister för att gÄ in i det omrÄdet t.o.m pÄ dagtid p.g.a hög narkotikarelarterad brottslighet. Vilket vi inte hade en aning om dÄ och hade skitkul.
    Hoppas det hÀr hjÀlper dig pÄ vÀgen.

    • Tack KajsaLisa 🙂 Jag hoppas pĂ„ att kunna sammanstrĂ„la med en inföding – en gammal kursare och rumskompis – om jag Ă„ker till Irland, sĂ„ jag tĂ€nkte överlĂ„ta riskbedömning (och möjligen andra former av bedömning ocksĂ„) till henne. Men dina bilder och berĂ€ttelser ger inspiration, sĂ„ jag ska gĂ€rna kika igenom dem!

Leave a Reply

